KonMari ehk Jaapani korrastuskunst

KonMari ehk Jaapani korrastuskunst

Otsisin internetist mingit riiete kokkuvoltimise õpetust ja koperdasin KonMari meetodi otsa. Seejärel juba avastasin, et meil on selle kohta raamatki ilmunud ja et see on korralik bestseller. Raamatuvahetuse lehel näiteks ootab selle raamatu pakkumist üle 130 inimese. Mis tähendab seda, et kui ma oma loetud raamatu sinna üles riputaks, saaksin sellest mõne sekundiga lahti. Ma ei läbenud muidugi ootama hakata ja tellisin Marie Kondo raamatu “Jaapani korrastuskunst. Korrastamise elumuutev vägi” pikema jututa postiga koju. Kui midagi on nii popp, siis peab see ju hea olema!

Seadke kodu jäädavalt korda ja vabastage see liigsest kolast imelise KonMari korrastusmeetodi abil. Marie Kondo, Jaapani ekspertkorrastaja ja professionaalne koristaja, aitab oma inspireeriva ja üksikasjalise meetodi abil teie eluruumid lõplikult korda seada. Eduka korrastamise võti on võtta asjad käsile õiges järjekorras, jätta alles ainult need esemed, mida tõeliselt armastate, ja teha seda kõike korraga ja kiiresti. Pärast korra majja löömist jääb teie ellu vaid ülesanne otsustada, milliseid esemeid alles hoida ja mida mitte. 

KonMari meetod ei muuda üksnes teie eluruume. Kui kodu saab korda, siis avastate, et muutuma hakkab ka teie elu. Tunnete end enesekindlamana, muutute edukamaks ning kogete energiat ja motivatsiooni elada just sellist elu, millest olete alati unistanud. 

Kui olete “Jaapani korrastuskunsti” läbi lugenud, siis julgete jätta seljataha oma elu negatiivsed aspektid: suudate tunda ära halva suhte ja teha sellele lõpu, lakkate pidevalt muretsemast ja kaotate lõpuks ometi liigsed kilod, millest olete soovinud lahti saada. Marie Kondo meetod toetub põhimõttele “mis juba korras, see ei lähe enam kunagi sassi”. Kui arvate, et selline põhimõte on võimatu, siis peaksite kindlasti selle mõjusa raamatu läbi lugema.

No ja siis hakkas pihta! Ma reaalselt lugesin seda raamatut pool aastat! Kuigi see on kõigest 216 lehekülge. Esimene kolmandik raamatust rääkis sellest, miks see meetod hea on. Ma lihtsalt ei suutnud ära oodata, millal autor asja juurde asub. Vahele ka miskit jätta ei raatsinud, sest äkki jääb midagi tähtsat lugemata. Lõpuks siis saabus kauaoodatud juhis, kuidas koristada ja korrastada ja kuidas seda mitte teha. Selle juures häiris mind esiteks see, et näiteks riiete voltimise selgitamiseks on igast raamatust parem korralik video. Väike internetiotsing ja tagajärjeks see, et olen nüüd nii vastavas Facebooki grupis kui lisasin hunniku videosid oma Youtube’i listidesse.

Teiseks häiris mind autori suhtumine raamatutesse. Ma lihtsalt ei taha oma raamatute kogust kodus nii miinimumini viia! (Need, mis mul on, on hoolega valitud ja teevad mind õnnelikuks eks ole… ) Ja kolmandaks see, et raamatu koostamise ajaga võrreldes on elu edasi läinud ja natuke on muutunud see, mis inimestel koju koguneb või kogunemata jääb. Ja siis häiris mind äravisatavate asjade hulk. Üldse mitte selle pärast, et kahju oleks, aga mõtlesin lihtsalt planeedile ja ülemaailmsele prügiprobleemile ja inimeste totrale tarbimishullusele ja… Ühesõnaga kurb hakkas.

Siit ehk tuleb selle raamatu peamine kasu – ehk need inimesed, kes rohkem mõtestavad seda, kuidas oma kodu korras hoida, ehk ka ostavad vähem igasugu saasta kokku. Kohustuslik kirjandus Ali-hoolikutele, kes oma tootekogemusi jagavad lausetega “tundus huvitav”, “mõtlesin, et ehk läheb vaja” vmt.

Muidugi oli raamatul hulk plusse ka. Minu jaoks oli esiteks üsna põnev kogeda, et on inimene, kes sellise kirega koristamisse ja kodu korrastamisse suhtub. Kuigi see Marie Kondo on ikka paras friik küll… Kes loeb see mõistab. Ma ei mõtle selle all midagi halba, lihtsalt väga-väga teistsugune inimene. Ilmselt ka jaapani kultuur mängib tema ellusuhtumises oma rolli.

Mulle väga meeldis läbiv idee, et hoia enda ümber vaid asju, mis sind õnnelikuks teevad ja rõõmu pakuvad. Igaühel on ju kodus mingit tavaari, mis arutult ostetud, sest oli odav, sest ma äkki hakkan seda kasutama või mingi kole jubin, mille kinkis keegi armas inimene ja mida seetõttu ära visata ei raatsi. Seesugune träni on lihtsalt ebavajalik risu. Olen tänu sellele mõtteviisile päris paljust ebavajalikust vabanenud. Ja kindlasti ka üsna palju ebavajalikku ostmata jätnud. Pean tunnistama, et mul oli siiani tõsine probleem armsate inimeste kingitud ebavajalike asjadega. KonMari meetod oli tõeliseks palsamiks süümepiinadest valutavale südamele, kui pidin neid asju ära viskama.

Samuti loen kasulikuks mõtteviisi, kuidas esemeid kategooriatesse jagada ja neid paigutada ja korras hoida. Päris mitmed riideesemed ongi meil nüüd KonMari meetodi järgi volditud ja kappi pandud. Olen rahul ja sunnin end juba mitmendat kuud asju selliselt voltima. Märksa lihtsam tundub vanaviisi asjad sahtlisse või kappi visata, aga see on lihtsalt nii suurepärane, et riietest on kappi või sahtlit avades kohe hea ülevaade.

Arvan, et 100% ei suuda (peale Marie Kondo) seda meetodit keegi jälgida. Aga endale sobivaks kohandada annab küll. Temal kindlasti poleks lauanurgal vedelevaid asju nagu võtmed, poolik kätekreem, üksik patarei, mündid jne. Ikka igal asjal oma koht. Mina kohandasin selle nii, et lauanurgal, kuhu asjad kuhjuma kippusid, on korvike. Sellised vidinad lähevad sinna korvi. Kui korv täis saab, tuleb see üle vaadata ja ebavajalik minema visata. Müntide kogumiseks on meil sahtlis topsik, kõik ülejäävad mündid käivad sinna sisse ja kui tuttav talunik tuleb mune tooma või on lastel üksi kodus olles söögiraha vaja, siis on hea võtta. Topsik pole siiani üle ääre ajama hakanud ja meetod toimib.

Kui ma oma vanast majast välja kolisin, siis teadsin KonMari meetodist vaid seda, et asjad peavad rõõmu pakkuma ja ainult tänu sellele suutsin tohutu hulga riideid minema visata ja ära anda. Varsti saab sellest aasta ja ma pole kordagi kahetsust tundnud. Nüüd uues kodus elades ja raamatut lugenuna olen kõigele veelkord ringi peale teinud. Tohutult mõnus vaba tunne on, kui maine taak ei häiri. Olen märganud, et kui kodus mõnele asjale kohta ei leia, siis leian end peagi nentimas, et seda asja üldsegi meie perel vaja pole.

Võib kinnitada küll – KonMari meetod muudab elu ja suhtumist asjadesse. Kindlasti leiab internetist hulgaliselt õpetusi ja videosid, kuidas meetodit rakendada. Aga tausta mõistmiseks soovitaksin raamatu enda ka läbi lugeda. Siis on lihtsam meetodit ellu rakendada ja endale sobivaks kohendada.

 

2 kommentaari “KonMari ehk Jaapani korrastuskunst

  1. Kusjuures, Kondo avas veebipoe, kust saad oma äravisatud küünlajala asemele 75$ Kondo küünlajala soetada. Sealt saab osta ka (mäletamist mööda positiivselt laetud) kristalle ja gongi, mis peletab negatiivset energiat. Vot miks kondo meetodit vaja oli – viska oma vana kola minema ja osta temalt uus koka asemele, aga rõõmu pakkuva hinnaga.

    Meeldib

    1. Olen seda Kondo värki nüüd mõnda aega jälginud ja see on kõva pisness. Olen ka müügil näinud spets asju, millega kodu “korda” teha. Aga ikkagi meeldib mulle mõte, et asjad peavad õnnelikuks tegema.

      Meeldib

Lisa kommentaar